ChatGPT bu kez alışverişe el attı: Yeni bir özellik sunuyor

OpenAI, ChatGPT’nin Web Arama Özelliğini İyileştiriyor

OpenAI, sosyal medya platformu X’te yaptığı bir açıklamada, ChatGPT’nin web arama özelliğinin geliştirilerek tüketicilere daha iyi hizmet sunacağını duyurdu.

Aracın, insanları Google gibi geleneksel arama motorlarından bağımsız hale getirdiği ve yalnızca bir hafta içinde bir milyar sorguyu aştığı iddia ediliyor. Şirket, kullanıcıların ihtiyaçlarına en uygun ürünleri seçmelerine yardımcı olacak yeni bir özellik sunarak bu alandaki etkinliğini artırmayı hedefliyor.

OpenAI’nin yeni alışveriş özelliği, kullanıcıların belirli ürünler hakkında tavsiye istemesi durumunda “zenginleştirilmiş” sonuçlar sunabiliyor. Bu sonuçlar, birden fazla görsel, mağazalardaki güncel fiyatlar, bulunabilirlik bilgileri ve kullanıcı puanları gibi detayları içeriyor. Daha da önemlisi, ChatGPT artık tüketicilere ürünleri satın alabilecekleri bağlantıları sunabilecek. Bu durum, kullanıcıların alışveriş yolculuğunda daha derinlemesine bilgi almasına olanak tanıyor.

Tanıdık görsel öğeler sunmayı amaçlıyor

OpenAI ürün lideri Adam Fry, The Verge’e yaptığı açıklamada, bu yeni arayüzün tüketicilere tanıdık görsel öğeler sunmayı amaçladığını belirtti. The Verge’ün test ettiği bir demoda, ChatGPT’nin özellikle ABD’de ön sipariş verilmesi zor olan Nintendo Switch 2’yi bulmaya yardımcı olduğu görüldü. Ancak, eBay’de ikinci el bir ön siparişin 710 dolardan fazla bir fiyata sunulduğu bilgisi de dikkat çekti.

Bu özellik, tüketicilere doğru ürünü bulmada rehberlik eden alışveriş ve tavsiye sitelerinin geleceği konusunda soru işaretleri yaratıyor. İnsanlar, hâlâ ürünleri test etmek ve güçlü-zayıf yönlerini sentezlemek için gerekli olsa da, ChatGPT’nin doğrudan ürünlere satın alma bağlantıları sunması zinciri kısaltabilir.

Şimdilik, Adam Fry bu özellik için ChatGPT arama sonuçlarında öne çıkmak adına ödeme yapmanın mümkün olmadığını söylüyor. Ancak, OpenAI’nin finansal modellerini genişletme çabaları göz önüne alındığında, bu durumun ilerleyen dönemde değişebileceği düşünülüyor.

Related Posts

Tamamen elektrikli model Türkiye’de satışa sunuldu: Fiyatını duyan inanamadı

Audi’nin Premium Platform Electric (PPE) altyapısı üzerine inşa edilen tamamen elektrikli yeni A6 E-Tron modeli, Sportback ve Avant gövde seçenekleriyle ve farklı motor alternatifleriyle Türkiye pazarında satışa çıktı.

Netflix kalan son interaktif içeriklerini platformdan kaldırıyor

Netflix, Black Mirror: Bandersnatch gibi interaktif içeriklerini kaldırmaya başladı. 12 Mayıs’tan sonra bu içerikleri platformdan izlemek mümkün olmayacak.

Spotify’dan yeni özellik: İstenmeyen şarkılara 30 günlük erteleme

Spotify’dan yeni özellik: İstenmeyen şarkılara 30 günlük erteleme

Türk Telekom’dan mobilde tarihi rekor: Son on yılın en güçlü birinci çeyrek performansı

Türkiye’nin dijital dönüşümünün öncüsü Türk Telekom, geleceğin teknolojilerine yönelik faaliyetlerine ve yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2025 yılı birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Türk Telekom, öncü iş kollarındaki büyüme ile yıla güçlü bir başlangıç yaptı.

Uçaklarda yerli uyduyla internet hizmeti başlıyor

Uçaklarda yerli uyduyla internet hizmeti başlıyor

Netflix yeni televizyon deneyimini tanıttı

Netflix, gelecek haftalarda üyeleriyle buluşturacağı ve tasarımının yanı sıra geliştirilmiş öneri ve arama sistemleriyle dikkati çeken yeni televizyon deneyimini duyurdu.